Waar ben ik? » Voorpagina › FAQ & Tips

FAQ & Tips

Veel gestelde vragen:

Op Glasleveren.nl vindt u informatie over diverse glassoorten en glasproducten. Heeft u een vraag die hier onder niet beantwoord is, stuur ons dan een bericht door het contactformulier in te vullen.

Hoe bereken ik de glasmaat?
Om glas te bestellen met de juiste afmeting, is het van belang om de exacte glasmaat te bepalen. Dit is de breedte en hoogte van het glas,  gemeten in millimeters. Om tot de glasmaat te komen kunt u als basis de dagmaat of de sponningmaat nemen. Zie onderstaande uitleg.

Wat is de sponningmaat?
Plaatst u een ruit in een nieuw kozijn, dan gaat u van de sponningmaat uit.  De sponning is de ruimte tussen  Door van de sponningmaat in breedte en in hoogte 10 millimeter af te trekken, komt u tot de glasmaat.

Wat is de dagmaat?
Vervangt u bestaand glas voor nieuw glas, dan gaat u uit van de dagmaat. Dit is de maat van de ruit, precies tussen de kozijnbalken, waar u tegenaan kijkt. Door bij de breedte en hoogte van de ruit, 24 millimeter op te tellen, komt u op de correcte glasmaat.

Wat is de spouwdikte of spouwbreedte?
Bij dubbel glas is de spouw het zwarte of grijze kader tussen de binnenruit en buitenruit. De spouw kan gevuld zijn met lucht (standaard isolatie glas) of met argon gas (HR++ isolatie glas). De spouw kan 6, 9, 12, 13 of 15 mm breed zijn.

Wat zijn de transportkosten voor het leveren van glas?
De bestelde ruiten worden met speciaal glastransport op het gewenste adres geleverd.
De bezorgkosten voor het afleveren glas bedragen € 30,00 incl. btw per bestelling.
 
Wat zijn de bezorgkosten voor het alleen leveren van de glaszetartikelen (geen glas)?
De bezorgkosten bedragen € 8,17 (incl. BTW) per bestelling, ongeacht de provincie waar u woont.
 
Hoe kan ik betalen?

iDEAL
Door gebruik te maken van iDEAL kunt u eenvoudig, veilig en vertrouwd de online gekochte producten afrekenen. Doordat de bank binnen enkele minuten tot goedkeuring overgaat, kunnen wij de artikelen snel verzenden. Na het doorlopen van het bestelproces, wordt u naar de vertrouwende omgeving van je eigen bank geleid, waar de betaalopdracht klaar staat.  Na het invullen van de gegevens zoals u gewend bent met een online overboeking via uw bank, geeft u goedkeuring voor de betaling. Het te bedrag wordt direct van uw rekening afgeschreven en Glasleveren ontvangt een bericht om de artikelen uit te leveren. Bijna alle banken bieden de mogelijkheid om gebruik te maken van iDEAL.

Kan mijn bestelling geretourneerd worden?
Indien u bij Glasleveren.nl op maat gemaakte artikelen besteld, is het herroepingsrecht (bedenktijd) niet van toepassing. Dit betekent dat o.a.glas en ventilatieroosters niet geretouneerd kunnen worden. Mocht er iets mis zijn met de bestelling, stuur dan een bericht naar info@glasleveren.nl

Op artikelen die niet op maat gemaakt worden, is het herroepingsrecht wel van toepassing. De aankoop kan dan binnen 14 dagen, na ontvangst aan Glasleveren worden geretourneerd, mits de bestelling ongebruikt, onbeschadigd, compleet en indien mogelijk, in de originele verpakking terugsturen.

Wilt u de artikelen retourneren of gebruik maken van het herroepingsrecht, vul dan het formulier voor herroeping in (pdf).

Wat zijn de kosten voor het retourneren?
Tenzij anders overeengekomen (bv. bij gebreken) zijn de kosten voor het retourneren (de retourneerkosten) voor uw eigen rekening.

Ik heb een klacht over een bestelling, levering of een product. Wat moet ik doen?
Meld dit door naar de contactpagina te gaan en het contactformulier (Heb je een vraag?) in te vullen. Vermeld het ordernummer en geef aan welk(e) product(en) het betreft. Geef bovendien een duidelijke omschrijving wat de klacht betreft.

Door de onderstaande contactgegevens te gebruiken kan een klacht ook gemeld worden.
Adresgegevens:

Glasleveren.nl
Hezeweg 37
7335 BM  Apeldoorn
 
KvK: 54117569
BTW: NL193381060B01
 
E-mail:
info@glasleveren.nl
 
Wanneer krijg ik een reactie op mijn klacht?
Binnen een werkdag na ontvangst wordt je klacht in behandeling genomen en ontvang je een reactie.

Garantie Webshop Keurmerk
Ons streven is 100% klanttevredenheid en wij zullen er alles aan doen, binnen onze mogelijkheden, om je tevreden te stellen. Mede daarom is Glaswebwinkel.nl aangesloten bij stichting Webshop Keurkmerk. Mocht het namelijk gebeuren dat je niet tevreden bent met de geboden oplossing of afhandeling, richt je dan tot stichting Webshop Keurmerk:

http://www.keurmerk.info/home/klacht